.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئياتي ازتاثير سوابق تحصيلي در کنکور ۹۰

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور آخرين اخبار از مصوبات کارگروه حذف کنکور را تشريح کرد و با تکذيب جايگزيني کنکور با امتحانات نهايي گفت: بر طبق آخرين مصوبات کارگروه حذف کنکور، سوابق تحصيلي ۲۵ درصد در کنکور سراسري ۹۰ تأثير دارد.

محمدحسين سرورالدين افزود: سال ۸۶ پس از تصويب قانون حذف کنکور در مجلس شوراي اسلامي، قانونگذار در ماده ۴ کميته اي را براي کارگروه حذف کنکور تعيين کرد. اعضاي اين کارگروه شامل وزراي آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و رئيس سازمان سنجش و اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي هستند و دبير اين کارگروه رئيس سازمان سنجش آموزش کشور است.

وي افزود: سخنگويي اين کارگروه بر عهده دبير آن که رياست سازمان سنجش آموزش کشور را عهده دار است، قرار دارد و از همين رو هر نظر ديگري غير از مصوبات کارگروه رسمي و قانوني نيست و اظهار نظر شخصي تلقي مي شود.

سرورالدين يادآور شد: بر اساس آخرين تصويب اين کارگروه، امتحانات نهايي در سطح خاصي و يا امتحانات سال خاصي به عنوان جايگزين حذف کنکور مطرح نشده است.

وي با اشاره به دقت دانش آموزان به روند حذف کنکور ضمن تاکيد بر لزوم دقت در اطلاع رساني در اين زمينه تاکيد کرد: آنچه در کارگروه رسمي و قانوني شده اين است که سوابق تحصيلي بايد جايگزين کنکور شود و کنکور حذف شود اما اينکه سوابق تحصيلي چه تعريفي دارد هنوز مصداقي نداشته و مشخص نيست.

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس تصميم کارگروه حذف کنکور تنها براي کنکور سال ۹۰، نمرات سال سوم نظري به عنوان ۲۵ درصد وزن گزينش در آزمون سراسري درنظر گرفته شده است و آن نيز به دليل مسائل فني بوده است.

وي خاطرنشان کرد: در آزمون سراسري سال ۹۰، سوابق تحصيلي ۲۵ درصد و نمره آزمون ۷۵ درصد نمره نهايي فرد را در ورود به دانشگاه تشکيل مي دهند.

سرورالدين تاکيد کرد: اين مصوبه تنها براي امسال است و ممکن است در سالهاي آينده تغييراتي داشته باشيم چرا که کارگروه موظف به حذف کنکور و جايگزيني سوابق تحصيلي است اما هنوز مشخص نيست که سوابق تحصيلي چگونه محاسبه شود اما آنچه مسلم است اين است که هدف اين نبوده که تنها امتحانات يکسال تحصيلي ملاک قرار گيرد.

به گزارش مهر، در روزهاي گذشته، عبدالامير عرفي - رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه امتحانات نهايي رفته رفته جايگزين کنکور مي‌شود، گفت: با توسعه امتحانات نهايي در پايه سوم و پس از حذف کنکور در سال ۹۳، امتحانات نهايي جايگزين کنکور مي شود


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.033 seconds.